Ανοίγω την τηλεόραση. Η έξαρση τη εγκληματικότητας κυριαρχεί στα παράθυρα.
.
Ανοίγω τον υπολογιστή. Η έξαρση της μοναχικότητας κυριαρχεί στα ιστολόγια.
.
Εγκληματικότητα και μοναχικότητα. Οι δύο όψεις ενός νομίσματος. Της κοινωνίας σε παρακμή.
.
Οι δύο ακραίες καταστάσεις ενός φαινομένου. Της κοινωνικής αλλοτρίωσης όπως το ονόμασαν, οι δύο μεγάλοι φιλόσοφοι Ο Χέγκελ και ο Μαρξ. Της διατάραξης της κοινωνικής συνοχής ,όπως το αποκαλούν οι σύγχρονοι κοινωνιολόγοι.
.
Εγκληματικότητα: Η καταστροφική μορφή εκδήλωσης της κοινωνικής αποξένωσης , της διατάραξης της κοινωνικής συνοχής.
.
Μοναχικότητα: Η δημιουργική εκδήλωσης του ίδιου φαινομένου.
.
Εγκληματικότητα-μοναχικότητα. Οι ακραίες καταστάσεις μιας κοινωνίας σε παρακμή. Στο ενδιάμεσο , όλες οι άλλες μορφές της μοναξιάς. Η ληστρική εκμετάλλευση του ανθρώπου από τον άνθρωπο. Η αποξένωση από το φίλο. Το διαζύγιο από το σύζυγο. Η καριέρα πάνω από τα παιδιά. Το Χρήμα πάνω από τον άνθρωπο.
.
Εγκληματικότητα-μοναχικότητα: Οι κορυφές του παγόβουνου μιας ανταγωνιστικής αντίθεσης. Του κακού με το καλό. Ποιος τελικά θα είναι ο κερδισμένος;
.
Τα πειράματα της ιστορίας μας βεβαιώνουν πως νικητής είναι το καλό. Τη μάχη την κερδίζει πάντα η δημιουργική αποξένωση , η μοναχικότητα . Η καταστροφική αλλοτρίωση , η εγκληματικότητα είναι στο τέλος ο νικημένος.
.
Η έξαρση της εγκληματικότητας του 7ου και 6ου π.χ αιώνα ,ηττήθηκε από τη δημιουργική μοναχικότητα των νομοθετών της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Η σημερινή Ακρόπολη είναι η ανεξίτηλη σφραγίδα αυτής της νίκης.
.
Η έξαρση της εγκληματικότητας στην παρακμή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η΄ηττήθηκε από την δημιουργική μοναχικότητα των προφητών ,και την Χριστιανική επανάσταση. Η εγκληματικότητα του δουλοκτητικού συστήματος καταργήθηκε.
.
Η έξαρση της εγκληματικότητας του φεουδαρχικού συστήματος , που ονομάστηκε Μεσαίωνας, έχασε την μάχη από την δημιουργική μοναχικότητα του Διαφωτισμού. Η Αγγλική , η Αμερικάνικη , και η Γαλλική επανάσταση , ήταν η τελική νίκη του Διαφωτισμού.
.
Η επιστημονική αναγέννηση του 20ου αιώνα ήταν ο νικητής ενάντια στην καταστροφικότητα των φασιστικών κινημάτων. Τα θαύματα της βιομηχανικής επανάστασης ήταν η νίκη της δημιουργικότητας ενάντια στην καταστροφικότητα.
.
Απέναντι στην έξαρση της εγκληματικότητας , με την οποία οι ισχυροί των ΜΜΕ καλλιεργούν το φόβο στους αδύνατους , ένα είναι το όπλο των αδυνάτων. Η ισχύς των μπλόγκερς .Η ελπίδα της δημιουργικής μοναχικότητας των ιστολόγων.
.
Απέναντι στον καπιταλιστικό μεσαίωνα , δεν υπάρχει άλλη λύση από τον διαφωτισμό του ίντερνετ. Δεν είναι τυχαίες όλες οι απόπειρες στραγγαλισμού του ίντερνετ. Όσες μάχες όμως και αν ΄χαθούν ,ο πόλεμος δεν μπορεί παρά να κερδηθεί , αργά η γρήγορα ,από τους μπλόγκερς.
.
Το ΚΑΛΟ πάντα ΚΕΡΔΙΖΕΙ τον πόλεμο ενάντια στο ΚΑΚΟ.
.
γιατι λες μονο για τους μπλοκερς και οχι για ολες τις αλλες μορφες επικοινωνιας που υπαρχουν και στραγγαλιζουν την μοναχικοτητα?
ΑπάντησηΔιαγραφήτην καλημερα μου
Κορινόσκυλο: στραγγαλίζουν; Δεν μου κάθεται καλά αυτή η λέξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήση: Μία καινούργια προσέγγιση που δεν τη έβλεπαν οι κλασικοί της διαλεκτικής. Ενότητα και πάλη της μοναχικότητας με την συλλογικότητα (του διαδικτύου)... Η εξέλιξη προχωράει.
@korinoskilo:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιές εννοείς δεν μπόρεσα να καταλάβω.
@ Σησση΄
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή την ενότητα και πάλι της
μοναχικότητας με τη συλλογικότητα
ούτε και εγώ την είχα τόσο ξεκάθαρα
στο μυαλό μου.Έχεις δίκαιο
η εξέλιξη προχωράει.
εχω κάνει κάποιον σχολιασμο,εχεις την καλοσύνη να μ'ενημερώσεις να εγγράφηκε η οχι προκειμένου να επανέλθω
ΑπάντησηΔιαγραφή@Taspa: Λυπάμαι αλλά δεν καταλαβαίνω
ΑπάντησηΔιαγραφήτί εννοείς.
Ελπιδοφόρο το μήνυμά σου αν και δεν συμμερίζομαι την αισιοδοξία σου. Για να λειτουργήσει όπως το περιγράφεις θα έπρεπε σαν βάση να υπάρχει το η ισχύς εν τη ενώση ή αλλιώς ένας για όλους και όλοι για έναν, όμως η μοναχικότητα τραβάει τον δικό της δρόμο και ικανοποιεί προσωπικές φιλοδοξίες περισσότερο. Τώρα αν εννοείς ότι έστω και έτσι θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης ιδεολογιών που το σύστημα προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατήσει στο σκοτάδι, ναι, εδώ ίσως να έχεις δίκιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχουν αμερόληπτοι κριτές για να γράψουν την ιστορία. Ποτέ δεν υπήρξαν. Το διαδίκτυο είναι ένα εργαλείο, ένα μέσο. Το τι θα μεταφέρει εξαρτάται από εμάς, το οποίο θα το κρίνουμε εμείς, με τα προσωπικά μας φίλτρα, τα οποία μόνο αντικειμενικά δεν είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιλογές είναι όλα φίλε μου Ζήση. Και εντός κι εκτός διαδικτύου. Και για όλα υπάρχει ένα τίμημα, είτε νομίζεις πως είσαι από την καλή ή απ' την ανάποδη. Όσο για την δικαίωση... Η δικαίωση δεν έρχεται έξωθεν. Επιτυγχάνεται όταν τα μέσα μας συμφωνούν με τα έξω μας, λίγο πριν κλείσουμε τα μάτια μας για να πάρουμε έναν απογευματινό υπνάκο.
@Φθα. Ακριβώς αυτό εννοώ που αναφέρεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέσα από μοναχικές ιδιοφυϊες γεννήθηκας
οι μεγάλες ιδέες που οδήγησαν στο πρώτο
που αναφέρεις,στην "ισχύ εν τη ενώση".
Παράδειγμα ο Χριστός,τα μεγάλα πνέυματα
του διαφωτισμού,ο Μάρξ,κ.τ.λ.
Το δεύτερο που ήθελα να πω ήταν ένα μήνυμα
ελπίδας και αισιοδοξίας ,ένάντια στην τρομοκρατία του φόβου που προσπαθούν να καλλιεργήσουν τα ΜΜΕ ,προβάλλοντας αδιάκοπα
και σκόπιμα την έξαρση της εγκληματικότητας,
για να φοβίσουν την μεσαία τάξη.
Υ.Γ.Περιμένω το σχόλιό σου και στο νεό ιστολόγιό μου για θέματα οικολογίας,
το ΟΙΚΟ-ΛΟΓΟΣ
@Lola:Οπως η τυπογραφία οδήγησε στο Διαφωτισμό
ΑπάντησηΔιαγραφήμετά τον Μεσαίωνα ,έτσι πιστέυω και το διαδίκτυο μπορεί να οδηγήσει στον νέο Διαφωτισμό ,από τον κοινωνικό Μεσαίωνα
που ζούμε σήμερα.
Ναι "η δικάιωση έρχεται εκ των έσω",με την προυπόθεση όμως ότι "τα έξω" μας το επιτρέπουν.
Δεν αρκεί να θέλουμε κάτι,πρέπει και οι εξωτερικές συνθήκες να μας επιτρέπουν να το
πραγματοποιήσουμε.
Τα έξω αποφασίζουν ποιά από τα εσωτερικά μας
θέλω μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Αν πραγματικά υπήρχαν τόσοι οργισμένοι πολίτες όσα και τα μπλογκς, αν πραγματικά κάναμε τον λόγο μας πράξη, εμείς οι ίδιοι, οι φωνακλάδες, που διατυμπανίζουμε τη δυσφορία μας, την απέχθειά μας για τη σαπίλα του συστήματος, τότε σίγουρα αυτή η χώρα δεν θα είχε φτάσει στο σημείο που είναι τώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί που ενώ έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι, δεν το κόβουν. Ούτε πιστεύω πως έχουμε φτάσει ακόμα στο σημείο που θα μας αναγκάσει να κάνουμε μια εποικοδομητική αυτοκριτική και να αναθεωρήσουμε τη στάση ζωής μας.
Εδώ μέσα δεν κάνουμε επανάσταση. (Τουλάχιστον προς το παρόν). Κάνουμε πρόβα στον πολιτικό μας λόγο.
Δεν πάσχουμε από έλλειψη ιδεών ή ιδανικών. Από αδυναμία εφαρμογής τους πάσχουμε. Έχουμε πάψει να νοιώθουμε κομμάτι του συνόλου και ζούμε ο καθένας στον κόσμο του. Δεν υπάρχει κανένα πρότυπο, απτό, κοντινό, διπλανό, ζεστό, να μας εμπνεύσει εμπιστοσύνη. Πώς λοιπόν θα γίνει αυτό μέσω της ανωνυμίας του διαδικτύου;
(τον δικηγόρο του διαβόλου κάνω, χάριν διαλόγου)
Δεν είσαι απλός δικηγόρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕισαι ο Λυκουρέζος των σχολιαστών.
(Χάριν διαλόγου)
Η μοναχικότητα πλέον δεν είναι οδυνηρή κατάσταση αφού αποτελεί κατάσταση προεπιλεγμένη. Έτσι με τον χρόνο αυτή γίνεται οδηγός που αναπτύσσεται μια εσωτερική δύναμη ασύληπτου μεγέθους την οποία γνωρίζουν όσοι έχουν αγαπήσει την μοναξιά. Αυτή η κατάσταση πλέον ονομάζεται μοναχικότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δυστυχία, η εγκληματικότητα, η καχυποψία, ο πόνος και τέλος ο θάνατος είναι οι κυριότερες καταστάσεις που μας οδηγησαν σε αυτήν.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω ειναι πως το διαδικτυο μπορει να βοηθησει!!
καλο μεσημερι χαρηκα που σε βρηκα
καλημέρα Ζήση,τι λές ακόμη ειναι νωρίς???
ΑπάντησηΔιαγραφή@Φωτεινή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦωτεινή καλώς ήρθες φτωχική καλύβα.
Όπως το τυπογραφείο βοήθησε μεγάλους μαναχικούς
διανοτές να έρθουν σε απικοινωνία μεταξύ τους,για παράγουν μεγαλοφυιείς ιδέες,το ίδιο
πιστέυω πως θα γίνει σήμερα και με το διαδίκτυο.
Καλό βράδυ.
Όσο στην Αριστερά θα ηγούνται ένας Αλεξάκης
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι μια Αλεκίτσα,όχι μόνο είναι ακόμη νωρίς,
αλλά και καταστροφική κάθε απόπειρα για γενικευμένο αγώνα.
Ευτυχώς που το κίνημα βρίσκεται πολύ πιό μπροστά από την πολιτική του ηγασία.