Σε μια εποχή όπου όλα τα δημόσια αγαθά έχουν μετατραπεί σε εμπορεύμετα δεν θα μπορούσαν να μείνουν "έξω από το χωρό " και οι ανθρώπινες σχέσεις.
Στην εποχή όπου η υγεία , η παιδεία , το περιβάλλον, το νερό , ο αέρας , η γνώση, ακόμα και ο ίδιος ο άνθρωπος , έχουν γίνει έμπορεύματα για κερδοσκοπία , δεν θά μπορούσαν να ξεφύγουν και οι ανθρώπινες σχέσεις , της γνωριμίας , της συνάντησης , της φιλίας , της αγάπης.
Από αυτήν την κατάσταση ,δυστυχώς,δεν μπόρεσαν να ξεφύγουν και οι ηλεκτρονικές ανθρώπινες σχέσεις. Η e-συνάντηση , η e-επίσκεψη , η e-φιλία , η e-αγάπη.
Δύο είναι οι τρόποι αυτής της εμπορευματοποίησης.
Ο πρώτος τρόπος είναι το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας. Επισκέπτεσαι κάποιο ιστολόγιο , και σε κάποια γωνιά διαβάζεις , προσοχή το παρων ιστολόγιο είναι πνευματική ιδιοκτησία του δημιουργού του. Δηλαδή εμπόρευμα.
Μπορείς να δείς τη βιτρίνα , αλλά δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το εμπόρευμα. Αν θέλεις να το κάνεις πρέπει να πληρώσεις.
Η άλλη μορφή εμπορευματοποίησης είναι οι διαφημίσεις.
Πολλά ιστολόγια , συνήθως γυναικών, θυμίζουν κοσμικές δεξιώσεις . Κάθε ιστολόγιο δεν είναι παρά ένα ωραίο σαλόνι , με εντυπωσιακά έπιπλα . Στη μέση ένας "μπουφές" με ένα μενού ,συνήθως από κέτερινγκ . Στην είσοδο το βιβλίο επισκεπτών για τα σχόλια. Και στούς τοίχους κρεμασμένες , αντί για ζωγραφικούς πίνακες , διαφημιστικές ταμπέλες.
Αν θέλεις να επισκευτείς το σαλόνι και να δοκιμάσεις το φαγητό , πρέπει να "πληρώσεις εισητήριο" βλέποντας υποχρεωτικά τις διαφημιστικές ταμπέλες. Μπορεί να είσαι επισκέπτης , γνωστός , φίλος και καλός , αλλά το εισητήριο ,εισητήριο.
¨Ετσι δεν είναι καθόλου παράξενο που στο βιβλίο επισκεπτών , τα σχόλια δεν είναι παρά απλές φιλοφρονήσεις. "Ωραίο το σαλόνι σου." "Νόστιμο το φαγητό." "Πέρασε και από το σπίτι να τα πούμε" . "Τη φιλία μου"(αληθινή;) και "την αγάπη μου"(αληθινή;).
Τα ιστολόγια που αποτελούν πραγματική ανιδιοτελή προσφορά προς τον συνάνθρωπο είναι οι εξαιρέσεις. Που όμως δεν αναιρούν αλλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Ο άνθρωπος εμπόρευμα δεν είναι παρά ο αποξενωμένος άνθρωπος από τον ανθρώπινο εαυτό του. Δεν είναι παρά ο αποξενωμένος ανθρωπος από τους συνανθρώπους. Δεν είναι παρά ο αποξενωμένος άνθρωπος από τις ανθρώπινες σχέσεις. Οι ανθρώπινες σχέσεις από ανθρώπινος σκοπός, έχουν μεταβληθεί σε μέσο κερδοσκοπίας.
Ο άνθρωπος εμπόρευμα ζεί σε μια πρωτοφανή μοναξιά.
Την ασυνείδητη μοναξιά της παρέας , η τη συνειδητή μοναξιά της μοναχικότητας.
Η κρίση του ανθρώπου και η απώλεια του τόπου!
Πριν από 3 μήνες
Με μπέρδεψες λίγο....
ΑπάντησηΔιαγραφή:))
Τα πράγματα είναι απλά αγαπητή μου Εύα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι γίναμε ειδολολάτρες του χρήματος και προσκυνητές των εμπορευμάτων. Έτσι φτίαξαμε και τον εαυτό μας εμπόρευμα και τον περιφέρουμε στην αγορά των εμπορευμάτων η του Ίντερνετ για να τα "οικονομίσουμε".
Η ανθρώπινη επικοινωνία πάει να καταντήσει εμπορική συναλλάγή.
Πιστεύω πως δεν το βλέπουν όλοι έτσι....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το για να τα κομομίσουμε δεν το καταλαβαίνω.....
Δεν ξέρω αν εσύ θέτεις τον εαυτό σου για εμπόρευμα....εγώ πάντως όχι....
Καλό σου απόγευμα.
* "κονομίσουμε" ήθελα να γράψω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αλήθεια πως και γω δεν το κατάλαβα...Να κονομίσουμε...Μάρτυς μου ο Θεός δεν το κατάλαβα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρω πως οι ανθρώπινες σχέσεις έχουν τα χάλια τους...πως φορτώσαμε τα σαλονάκια μας μ' ένα σωρό καλούδια...Πως πέρα από μία καλημέρα ή καληνύχτα δεν γράφουμε τίποτε άλλο...Αυτά όμως στην αρχή...Όσο περνάει ο καιρός και γνωρίζει σιγά σιγά ο ένας τον άλλον αρχίζει και το ξεδίπλωμα...Πως να ξεδιπλώσεις τις σκέψεις σου..έτσι...
Καλέ μου Ζήση, το blog μου δεν το άνοιξα ούτε για να ψαχτώ μα ούτε και για να κονομίσω...το έκανα για μένα...ναι...όταν τελειώνω από την δουλειά μ' αρέσει να ταξιδεύω στα "μονοπάτια τ' ουρανού" και στο "παραμύθι"...ν' ακούω την Μαρία Έλενα... την Νάνα Μούσχουρη...και να ξεχνιέμαι...Να σκοντάφτω στα τρυφερά σχόλια των φίλων και να χαμογελώ...
Καλό βράδυ Ζήση!
Αγαπητή μου Αναστασία φαίνεται πως αγνοείς το πρόγαμμα ADSENSE της GOOGL για διαφημίσεις στα ιστολοόγια.Η πληρωμή γίνεται ανάλογα με τα κλίκ που έχουν γίνειστο ιστολόγιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάθε δικό μου κλικ και λεφτά για τον ιστολόγο.
Αυτά τα λεφτά ποιός τα πληρώνει; Δεν τα πληρώνω εγώ που θα αγοράσω το διαφημιζόμενο προϊόν;
Δεν είναι αυτό μια έμεση μορφή εισητηρίου για να επισκευτώ ένα ιστολόγιο;
Από πόσα ιστολόγια λείπει αυτό το πρόγραμμα;
Καλή σου μέρα και χαίρομαι για τη διάθεση "να ξεδιπλώσεις τις σκέψεις σου...έτσι.." μαζί μου.
Μιλάς σοβαρά; υπάρχουν τέτοια στο δικό μου; Ζήση η σχέση μου μ' όλα αυτά δεν είναι καλή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμορφη να είναι η μέρα σου...
Καλημέρα..
καλή εβδομάδα!
Αναστασία μου χάρηκα ιδιαίτερα που επιτέλους ένα σχόλιο σαν το δικό σου είναι μισή ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή για μένα είναι η αξία του ιντερνετ.
Η γόνιμη ανταλλαγή απόψεων και όχι η αγονη ανταλλαγή τυπικών φιλοφρονήσεων.
Αυτός είναι ο στόχος του δικού μου μπλόγκ ,γιαυτό και γράφω σαν "γκρινιάρης".
Καλό σου βράδυ.
πολύ ενδιαφέρον και επικαιρο καλώς σε βρήκα
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήση θα συμφωνήσω σε πολλά θα διαφωνήσω σε άλλα. Εκτός από δύο με τρία μπλογκ στα 39328 (σύμφνωνα με το sync.gr) δεν βγάζει λεφτά από το μπλογκ και τις διαφημίσεις. Ένα μπλογκ με πολύ κυκλοφορία ζήτημα να βγάζει και 200 ευρώ το χρόνο αλλά έστω και έτσι το εισιτήριο δεν το πληρώνεις εσύ αλλά η google και να σου πω την αλήθεια είναι ένα μονοπώλιο στην παροχή διαδικτυακών υπηρεσιών και δεν θα τις λείψουν. Ενώ παράλληλα η ίδια μας έχει κατακλέψει χτίζοντας και κερδίζοντας από την διάθεση άλλων να προσφέρουν (πχ premium accounts στο google earth που στην ουσία το έχουν χτίσει χρήστες με διάθεση να μοιραστούν τις φωτογραφίες τους). Προσωπικά μισώ τις διαφημίσεις και ούτε πρόκειται να βάλω, αλλά αυτό είναι εντελώς διαφορετικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμπορευματοποίηση των σχέσεων ναι, αλλά όχι από την πλειοψηφία των μπλόγκερ οι οποίοι προσφέρουν συνήθως δίχως αντάλλαγμα... Από σελίδες όπως το facebook και το myspace ναι αλλά όχι από τα μπλογκς που υπάρχει αληθινή αλληλεπίδραση. Στις 100 πιο κερδοφόρες εταιρείες του κόσμου για το 2007 ήταν το facebook;;;; Χωρίς να είναι μέσα εταιρείες κολοσσοί όπως η sony, η phillips, η nokia η fiat, η citroen και πόσες άλλες που δεν πρόσεξα...
Φίλε μου Μικρέ Αλίτη έχεις δίκαιο ως πρός το οικονομικό. Όμως αυτό είναι το λιγώτερο. Αυτό που μετράει είναι η πρόθεση και η νοοτροπία του κάθε μπλόγκερ.Το "ολίγον έγκυος',δεν ισχύει. Η είσαι η δεν είσαι έγκυος. Το σημαντικώτερο όμως είναι η ποιότητα των διαφημίσεων. Υπάρχουν ιστολόγια ,που με την πρώτη ματιά φαίνονται σοβαρά , και μέσα συναντάς διαφημίσεις απαράδεκτες για τον άνθρωπο και κύρια επικίνδυνες για τη νεολαία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολές φορές και ο ίδιος ο μπλόγκερ μπορεί να μην αντιλαμβάνεται την επικινδυνότητα της διαφημισης.Δεν είμαι ενάντια στην διαφήμιση, αλλά ενάντια στην εμπορευματοποίηση της διαφήσης.
Ευχαριστώ για την σημαντική παρέμβαση με το σχόλιό σου.